Ze względu na moc i funkcjonalność napędu elektrycznego do wyboru mamy kilka sposobów rozruch silników elektrycznych: - rozruch bezpośredni - rozruch trójkąt gwiazda (łącznik lub stycznikowy układ rozruchowy) - softstart - rozruch elektroniczny - falownik. Wadą rozruchu bezpośredniego i za pomocą układu trójkąt-gwiazda jest udar prądowy, który w przypadku tego drugiego został ograniczony do 5-8 razy wielokrotności prądu znamionowego. Ograniczenie prądu rozruchowego oraz bezudarowy wzrost momentu silnika możemy uzyskać za pomocą rozruchu elektronicznego - softstartu, gdzie w ofercie naszego sklepu znajdziemy Altistart Schnider seria ATS czy firmy Eaton DS7 i wiele innych. Wykorzystanie falownika daje nam bezudarowy i płynny rozruch, w którym moment silnika dopasowuje się do żądanego momentu na wale. Główne cechy sterowania silnika za pomocą falownika to: - płynna regulacja obrotów - wysoki moment - brak udarów prądowych silnika i mechanicznych w układzie. Falowniki, gdy wymaga tego układ napędowy możemy doposażyć w rezystor hamujący (zamienia energię elementu wirującego w ciepło) lub dławiki czy filtry w celu poprawy kompatybilności elektromagnetycznej i zmniejszeniu zakłóceń w sieci elektroenergetycznej.

Aparatura rozruchowa do silników elektrycznych

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium